می 21, 2024


امروز قابلیت جدید تپسی تحت عنوان ثبت درخواست خودرو در کمترین زمان ممکن به این تاکسی اینترنتی اضافه شد. این قابلیت دقیقاً چطور کار می‌کند؟

برای اینکه در اسنپ و تپسی بتوانید خودرویی درخواست کنید، باید مراحلی را پیش ببرید که ممکن است از عهده هرکسی برنیاید. تقریباً شیوه ثبت درخواست تاکسی در هردو تاکسی اینترنتی بزرگ کشور یکسان است و فقط در برخی موارد تغییراتی بسیار اندک دیده می‌شود.

با توجه به اینکه این درخواست توانایی بالایی را می‌طلبد، تپسی قابلیتی جدید معرفی کرده است که مراحل ثبت درخواست تاکسی را کوتاه‌تر و ساده‌تر می‌کند. برای فعال کردن قابلیت جدید تپسی باید چه کارهایی انجام داد و آیا باید قسمت خاصی را فعال کرد؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تپسی، پرداخت مستقیم بازارپی را به پلتفرم خود اضافه کرد

قابلیت جدید تپسی در دسترس قرار گرفت

تپسی بر اساس این به‌روزرسانی، موقعیت مکانی کاربر را با مجوزی که برای دسترسی به لوکیشن خود به اپلیکیشن می‌دهد به‌صورت خودکار توسط مکان‌یاب تشخیص داده تا برای درخواست خودرو تنها به انتخاب مقصد سفر روی نقشه نیاز باشد.

به گفته تپسی قابلیت فوق در راستای هدف‌ همیشگی‌اش یعنی ساده‌سازی هرچه بیشتر سفر برای مسافران طراحی شده و به کاربران امکان صرفه‌جویی در زمان را می‌دهد. این شرکت اعلام کرده که طبق آخرین به‌روزرسانی، مبدأ مشخص‌شده با هدف سنجش صحت مکان‌یابی، همچنان نیازمند تأیید از سمت کاربران است، اما به‌زودی این مرحله از درخواست نیز به کلی حذف خواهد شد.

به این ترتیب افراد سریع‌تر به صفحه پیش‌نمایش می‌رسند تا هزینه سفر را دریافت کنند. تپسی پیش از این، قابلیت تشخیص لوکیشن‌های پرتکرار مبدأ و مقصد به کمک هوش مصنوعی را به خدمات خود اضافه کرده بود که با استقبال مسافران مواجه شد.

مصطفی قلی‌زاده، معاون رشد تپسی، در رابطه با این خدمت جدید گفت: «هدف اصلی ما از این طرح، راحتی هر چه بیشتر کاربران تپسی است. خوشحالیم که تعداد زیادی از مسافران ما در مرحله آزمایشی، بدون تغییر مبدأ پیشنهادی اپلیکیشن، درخواست سفر خود را ثبت کرده‌اند. آخرین به‌روزرسانی قابلیت «تشخیص خودکار مبدأ» دقت ۸۰ درصدی دارد و هم‌اکنون برای همه کاربران در دسترس است.»

قلی‌زاده در رابطه با چالش‌های طراحی این قابلیت افزود:

«خطای احتمالی در تشخیص موقعیت اولیه کاربر به عوامل مختلفی بستگی دارد که اغلب از حیطه اختیارات ما خارج است. قدیمی بودن یا مشکل نرم‌افزاری تلفن همراه، اختلالات شبکه، استفاده از فیلترشکن و شکست سیگنال‌های ارسالی GPS از این موارد هستند. با این حال تمام توان خود را برای پیدا کردن راهکار و رفع مشکل با استفاده از هوش مصنوعی معطوف کردیم. با همه‌ی این تدابیر، در شرایط بروز اختلال یا زمانی که کاربر قصد درخواست سفر از مبدأ دیگر را داشته باشد، امکان ویرایش لوکیشن اولیه به‌صورت دستی وجود دارد.»

گفتنی است برای تشخیص موقعیت مکانی توسط اپلیکیشن، باید GPS تلفن همراه روشن باشد. قابلیت جدید تپسی از ابتدای زمستان سال ۱۴۰۲ به‌صورت آزمایشی برای نسخه‌ی تحت وب در دسترس بود، در حالی که همه‌ی افراد از جمله کاربران سیستم عامل اندروید هم‌اکنون می‌توانند با به‌روزرسانی اپلیکیشن خود از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص قابلیت جدید تپسی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *